Religia
- 31.03.2020 r. Religia klasa 8 – 31.03
- 7.04.2020 r.
- 21.04.2020 r.
- 28.04.2020 r.
- 5.05.2020 r.
- 19.05.2020 r.
- 26.05.2020 r.
- 9.06.2020 r.
Język angielski
- 31.03, 1.04, 2.04.2020 r. Język angielski – klasa 8 –
- 7.04.2020 r. Język angielski- klasa 8-
- 08.04.2020 r.
- 15.04.2020 r.
- 16.04.2020 r.
- 21.04.2020 r.
- 22.04.2020 r.
- 28.04.2020 r.
- 29.04.2020 r.
- 30.04.2020 r.
- 5.05.2020 r.
- 6.05.2020 r.
- 7.05.2020 r.
- 12.05.2020 r.
- 13.05.2020 r.
- 14.05.2020 r.
- 19.05.2020 r.
- 20.05.2020 r.
- 21.05.2020 r.
- 26.05.2020 r.
- 28.05.2020 r.
- 2.06.2020 r.
- 3.06.2020 r.
- 4.06.2020 r.
Historia
- 31.03.2020 r. Temat: Polska w czasach Gomułki.
Proszę obejrzeć film i zwrócić uwagę na najważniejsze wydarzenia.
- 7.04.2020 r. Temat:Polska w latach 70.XX wieku
Przeczytajcie informacje
zadanie na ocenę :sukcesy i niepowodzenia gospodarcze za czasów rządów Edwarda Gierka(proszę przesłać na maila) -
20.04.2020 r. Temat: Początki opozycji demokratycznej w Polsce.
Przeczytajcie informacje z epodręcznika (fragment dotyczący wydarzeń w Ursusie i Radomiu w 1976 roku) i napiszcie krótką notatkę na temat wydarzeń 1976r,zwróćcie uwagę na przyczyny i skutki tych wystąpień.
https://www.youtube.com/watch?v=2wEaPL2k0Js
https://epodreczniki.pl/a/konflikty-w-prl/D14UjOyJr - 28.04.2020 r. Temat: Powstanie „Solidarności”.
Obejrzeć fragment filmu (do 18 minuty)Zwrócić uwagę na przebieg strajków w sierpniu 1980 r., okoliczności powstania ,,Solidarności”,działaczy tej organizacji,listę 21 postulatów.Zapisać w zeszycie temat lekcji i krótką notatkę do podanych zagadnień - 5.05.2020 r.Temat:Stan wojenny i schyłek PRL.
Otwórzcie poniższy link (fragment – wprowadzenie stanu wojennego i opór przeciwko stanowi wojennemu),zwróćcie uwagę na okoliczności wprowadzenia stanu wojennego,pacyfikację kopalni ,,Wujek”,zapamiętajcie datę wprowadzenia stanu wojennego.zadanie-napisać odpowiedź na pytanie:Jakie metody walki ze społeczeństwem zastosowała władza podczas stanu wojennego?
-
12.05.2020 r.
Temat:Rozpad bloku wschodniego.Obejrzyjcie lekcję online,zwróćcie uwagę na przebieg Jesieni Ludów w państwach bloku wschodniego.Zadanie:Napisać notatkę na temat Jesieni Ludów w 1989 roku(w Czechosłowacji,na Węgrzech,w Rumunii,w Niemczech ,ZSRR-krótko o każdym państwie,najlepiej w punktach) wysłać mailem. -
19.05.2020 r.
Temat:Początek III Rzeczypospolitej.Przeczytać tekst z epodręcznika ,zwrócić uwagę jak doszło do zwołania Okrągłego Stołu,jakie były jego ustalenia,wyniki wyborów z czerwca 1989 roku,w jakich okolicznościach powołano rząd T.Mazowieckiego.W zeszycie zapisać temat lekcji,notatkę na temat ustaleń Okrągłego Stołu,wyników wyborów 1989 roku i o powstaniu rządu T.Mazowieckiego.Zadanie przesłać mailem26.05 kartkówka(Powstanie ,,Solidarności”,stan wojenny,III RP)przepraszam,że tak późno wysyłam zadania ,ale od wczoraj mam problem z internetem -
26.05.2020 r.
Temat:Europa po rozpadzie ZSRS.kartkówka-pytania w załączniku (przesłane mailem do uczniów),odpowiedzi proszę wysłać w możliwie najszybszym czasie.Po rozwiązaniu zadań proszę obejrzeć lekcję online otwierając poniższy link.W zeszycie napisać temat lekcji i krótką notatkę z lekcji. -
2.06.2020 r.
Temat:Polska w latach 90.XX wieku.Obejrzyj lekcję online otwierając poniższy linkZwróć uwagę jakie zmiany dokonały się w gospodarce i polityce w Polsce po 1989 roku .zadanie-napisz notatkę do zagadnień i wyślij mailem1.Założenia planu Balcerowicza2.Wybory prezydenckie 1990 roku. -
9.06.2020 r.
Temat:Konflikty na świecie po 1989 roku.Obejrzyj lekcję online,zwróć uwagę na zmiany,które dokonały się na Dalekim Wschodzie,problemy państw afrykańskich i konflikty zagrażające pokojowi na świecie.W zeszycie zapisz temat i notatkę o współczesnych konfliktach na świecie
Biologia
- 1.04.2020 r. Populacja i jej cechy, Na czym polega konkurencja.
Proszę obejrzeć filmy i zrobić notatkę
Lekcja . Drapieżnictwo i roślinożerność
Nauczę się: rozpoznawać i omawiać przystosowania zwierząt do zdobywania pokarmu; wyjaśniać, od czego zależy liczba drapieżników i ich ofiar w ekosystemie; wskazywać cechy będące przystosowaniami do obrony przed drapieżnikami; wyjaśniać zależność pomiędzy rodzajem pokarmu (roślinnym, zwierzęcym) a budową układu pokarmowego; podawać przykłady i rozpoznawać cechy roślin będące przystosowaniami do obrony przed roślinożercami.
-
7.04.2020 r.
Dzisiaj nauczymy się w dalszym ciągu jak poszczególne organizmy oddziałują na siebie zasiedlając określony ekosystem. Proszę zapoznać się z tekstem, ilustracjami i zrobić ćwiczenia. https://epodreczniki.pl/b/P14q4Ado1 -
21.04.2020 r.
Witam, dzisiaj o ekosystemie. Czym jest ekosystem, jakie prawa nim rządzą , proszę zapoznać się z lekcją, zrobić ćwiczenia i odpowiedzieć na pytanie dlaczego materia krąży a energia przepływa w ekosystemie. Pozdrawiam. M. RegaProszę też aby uczciwie podejść do obowiązków szczególnie ci , którzy mieli ocenę niedostateczną na I semestr.. Proszę sobie nie lekceważyć i podpisywać swoje maile imieniem i nazwiskiem bym mogła odnotowywać waszą obecność i aktywność.
https://epodreczniki.pl/b/PwFR3YLLS -
28.04.2020 r.
Za tydzień sprawdzian z ekologii.
Temat: Abiotyczne cechy środowiska
Nauczę się: rozróżniać biotyczne i abiotyczne czynniki środowiska; wymieniać czynniki abiotyczne i opisywać ich wpływ na organizmy; analizować budowę i tryb życia wybranego organizmu zwierzęcego i rozpoznawać jego przystosowania w budowie i zachowaniu do warunków życia. - 5.05.2020 r.
Witam, dzisiaj podsumowujemy dział „Ekologia”Na rozwiązanie sprawdzianu macie określony czas 1 godzinę czyli proszę mi przysłać odpowiedzi do godz. 9.50Odpowiedzi nie odesłane lub odesłane później traktuję jako nie podejście do sprawdzianu i wpisuję ocenę niedostateczną. Gdyby jednak miał ktoś z was problem z komputerem , internetem lub tym podobne proszę dać mi znać to w wyjątkowych przypadkach po zapoznaniu się z problemem mogę podejść do problemu indywidualnie. Pozdrawiam. M. R.
- 12.05.2020 r.
Temat: Zasoby wody i ich ochrona
Nauczę się: wyjaśniać, skąd w przyrodzie bierze się woda pitna; wyjaśniać, dlaczego tak wiele wody na Ziemi nie nadaje się do picia; wskazywać źródła zanieczyszczeń wody; wymieniać sposoby oszczędzania wody. - 19.05.2020 r.
Temat: Odnawialne i nieodnawialne źródła energii
Nauczę się: rozróżniać odnawialne i nieodnawialne źródła energii elektrycznej; oceniać zalety i wady różnych źródeł energii elektrycznej; szacować ilość energii zużywanej w gospodarstwie domowym; planować sposoby oszczędzania energii elektrycznej. - 2.06.2020 r.
Różnorodność ekosystemowa
Nauczę się: wyjaśniać, czym jest różnorodność ekosystemowa; opisywać czynniki warunkujące różnorodność ekosystemową w skali lokalnej i globalnej; charakteryzować różnorodność ekosystemową Polski i świata.
Język polski
- 30.03.2020 r.
- 1.04.2020 r. załącznik 1 załącznik 2 załącznik 3
- 2.04.2020 r. załącznik 1 załącznik 2 załącznik 3
- 3.04.2020 r. załącznik 1 załącznik 2 załącznik 3 załącznik 4 załącznik 5
- 6.04.2020 r.
- 7.04.2020 r.
- 8.04.2020 r.
- 16.04.2020 r.
- 17.04.2020 r.
- 20.04.2020 r.
- 22.04.2020 r.
- 23.04.2020 r.
- 27.04.2020 r.
- 29.04.2020 r.
- 30.04.2020 r.
- 4.05.2020 r.
- 6.05.2020 r.
- 7.05.2020 r.
- 11.05.2020 r.
- 13.05.2020 r.
- 14.05.2020 r.
- 15.05.2020 r.
- 18.05.2020 r.
- 20.05.2020 r.
- 21.05.2020 r.
- 22.05.2020 r.
- 25.05.2020 r.
- 27.05.2020 r.
- 28.05.2020 r.
- 29.05.2020 r.
- 1.06.2020 r.
- 3.06.2020 r.
- 4.06.2020 r.
- 5.06.2020 r.
- 8.06.2020 r.
- 10.06.2020 r.
Chemia
- 30.03.2020 r.
- 6.04.2020 r.
- 20.04.2020 r.
- 27.04.2020 r.
- 4.05.2020 r.
- 11.05.2020 r.
- 25.05.2020 r.
- 1.06.2020 r.
- 8.06.2020 r.
- 15.06.2020 r.
Matematyka
- 31.03.1.04.2020 r.
- 3.04.2020 r.
- 6.04.2020 r.
- 8.04.2020 r.
- 15.04.2020 r.
- 17.04.2020 r.
- 20.04.2020 r.
- 22.04.2020 r.
- 24.04.2020 r.
- 27.04.2020 r.
- 29.04.2020 r.
- 4.05.2020 r.
- 6.05.2020 r.
- 11.05.2020 r.
- 13.05.2020 r.
- 15.05.2020 r.
- 25.05.2020 r.
- 27.05.2020 r.
- 29.05.2020 r.
- 1.06.2020 r.
- 3.06.2020 r.
- 5.06.2020 r.
- 8.06.2020 r.
- 10.06.2020 r.
- 15.06.2020 r.
Fizyka
- 2.04.2020 r. Fale dźwiękowe – cech dźwięków
- 16.04.2020 r. Infradźwięki
- 23.04.2020 r. Fale elektromagnetyczne.
- 30.04.2020 r. Światło i jego własności.
- 7.05.2020 r. Zjawiski odbicia światła.
- 14.05.2020 r. Zjawisko rozpraszania światła.
- 21.05.2020 r. Zwierciadła
- 28.05.2020 r.Obraz w zwierciadle płaskim
Wiedza o społeczeństwie
- 2.04.2020 r.
odpowiedzieć na pytania:-co to jest państwo?-jakie są cechy państwa?-jakie są funkcje wewnętrzne państwa?Zadanie na ocenę, proszę przesłać mailem.
-
16.04.2020 r.Temat:Rodzaje ustrojów politycznychProszę przeczytać z podanego epodręcznika s.124-125 i przesłać mailem zadanie:1.Wymień 3 rodzaje ustrojów politycznych2.Jakie korzyści daje obywatelom ustrój demokratyczny?3.Jakie występują formy demokracji bezpośredniej?
-
23.04.2020 r.
Temat:Sejm i senat
Proszę przeczytać tekst z epodręcznika,
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Dzis-i-jutro-podrecznik/files/basic-html/index.html Zapamiętajcie skład polskiego parlamentu, zwróćcie uwagę jakie kompetencje (zadania) ma sejm i senat. Na zadanie(na ocenę -)proszę napisać w punktach
– kto ma inicjatywę ustawodawczą ?
-jak uchwala się ustawę? -
30.04.2020 r.
Temat:Władza wykonawcza -Prezydent i Rada Ministrów.Przeczytajcie tekst z epodręcznika s.2–23Proszę zwrócić uwagę jakie uprawnienia posiada prezydent wobec sejmu i senatu,rządu,jako zwierzchnik armii oraz w polityce zagranicznej-zapamiętajcie jaka jest procedura tworzenia rządu-zapiszcie w zeszycie notatkę na temat zadań rządu,-wypiszcie prezydentów Polski po 1989 roku(w jakich latach pełnili swój urząd) -
7.05.2020 r.
Temat:Sądy i trybunały.Zapisać w zeszycie temat lekcji i zagadnienia:1.Rodzaje sądów2.Zasady działania sądów3.Prokuratorzy i obrońcyPrzeczytać tekst w podręczniku zwracając uwagę na podane zagadnienia - 14.05.2020 r.
Temat:Organizacje obywatelskieObejrzyjcie lekcję onlineNastępnie zapiszcie w zeszycie temat i notatkę1.Organizacje pozarządowe ( inaczej pożytku publicznego) to założone przez obywateli i niezależne od administracji publicznej organizacje, których celem nie jest osiągnięcie zysku ,lecz działanie w pewnym obszarze życia społecznego
2.Stowarzyszenia i fundacje3.Zasady działania fundacji w Polsce. - 21.05.2020 r.
Temat:Media i opinia publiczna.Obejrzyjcie lekcję online otwierając poniższy link.Zadanie : Na podstawie obejrzanej lekcji odpowiedz na pytania:1.Co to jest opinia publiczna?2.Jaka jest rola sondaży?3.Czym się różni fakt od opinii?4.Wymień funkcje mediów - 28.05.2020 r.
Obejrzyjcie lekcję online otwierając poniższy linkZwróćcie uwagę w jakich okolicznościach Polska odzyskała niepodległość w 1918 roku.W zeszycie zapisać notatkę do podanych zagadnień1.Ośrodki władzy na ziemiach polskich w 1918 roku.2.Przejęcie władzy przez Józefa Piłsudskiegozadanie proszę przesłać mailem
- 4.06.020 r.
Temat:Unia Europejska.Obejrzyj lekcję online otwierając poniższy linkZwróć uwagę na przyczyny integracji i zadania wspólnot europejskich.Zadanie:na podstawie obejrzanej lekcji napisz notatkę o wspólnotach europejskich(nazwy wspólnot,kiedy powstały,jakie państwa do nich wstąpiły) i o utworzeniu Unii Europejskiej i jej zadaniach.Zadanie proszę przesłać mailem.
Język niemiecki
- 3.04.2020 r. TEMAT:ALLES GUTE ZUM GEBURTSTAG. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN.
PROSZĘ POSŁUCHAĆ WYPOWIEDZI NASTĘPNIE PRZEPISAĆ JE DO ZESZYTU.NIE CAŁY FILMIK TYLKO POCZĄTEK NR 38
- Tematy do realizacji w okresie od 27.04 do 29.05.2020 r.
- 15.05.2020 r.
Proszę przetłumaczyć z pomocą słownika odpowiednie teksty do swojej klasy.
- 18.05.2020 r.
- 28.05.2020 r.
- 2.06.2020 r.
EDB