Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łysej Górze przystąpił do kolejnej edycji rządowego programu „AKTYWNA TABLICA”.

Głównym celem programu jest rozwijanie szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie Technologii Informacyjno –  Komunikacyjnych.

W ramach obecnej edycji programu Aktywna Tablica – naszemu Ośrodkowi udało się pozyskać dwa nowoczesne 65 calowe monitory interaktywne. Monitory wzbogaciły wyposażenie dwóch klas Szkoły Branżowej. Po zamontowaniu i zainstalowaniu monitorów interaktywnych rozpoczęto realizacje zadań programu.

Zalety wykorzystania sprzętu na zajęcia szybko odkryli nauczyciele oraz uczniowie. Praca z monitorami interaktywnymi podczas lekcji zwiększyła motywację uczniów do wykonywania zadań, dała nauczycielowi możliwość oddziaływania wielozmysłowego poprzez obraz, dźwięk, demonstrację praktyczną. Wszystko to spowoduje skuteczną i pełniejszą realizację celów lekcji oraz zapisów zawartych w podstawie programowej nauczanego zawodu. Uczniowie Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii oraz nauczyciele rozwijają swoje kompetencje w zakresie wykorzystywania nowych technologii informacyjnych. Realizacja programu umożliwi również nauczycielom dzielenie się wiedzą i doświadczenia poprzez udział w spotkaniach międzyszkolnych sieci współpracy oraz przez udostępnianie własnych pomysłów i dobrych praktyk.

 

MIĘDZYSZKOLNA SIEĆ WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI STOSUJĄCYCH TIK W NAUCZANIU

 

LEKCE OTWARTE Z WYKORZYSTANIEM TIK

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy, klasa II szkoły branżowej: Pożar – zagrożenia pożarowe. (SCENARIUSZ)
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”90″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″] 

 

  • Chemia, klasa II a szkoły branżowej: Procesy przeróbki węgla kamiennego, ropy naftowej oraz gazu ziemnego. (SCENARIUSZ)

 

SCENARIUSZE LEKCJI Z WYKORZYSTANIEM TIK i PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK

  • Język polski, klasa III szkoły branżowej : Julian Tuwim nie musi być nudny….. – w kręgu literatury dwudziestolecia międzywojennego. (scenariusz)
  • Język angielski, klasa I szkoły branżowej: Future forms-stosowanie konstrukcji z will, be going to oraz czasu Present Continuous. (scenariusz)
  • Materiały z lekcji z przedmiotów zawodowych. (załączniki)

 

DOBRE PRAKTYKI – PRZYDATNE STRONY:

  www.kahoot.com – aplikacja do tworzenia quizów

www.learningapps.org – portal do tworzenia interaktywnych ćwiczeń

www.classflow.com/pl – oprogramowanie do prowadzenia zdalnych lekcji i tworzenia interaktywnych ćwiczeń

www.worldwall.net.pl – tworzenie interaktywnych ćwiczeń

www.portal.scholaris.pl – zasoby edukacyjne, bezpłatne materiały interaktywne, scenariusze zajęć

www.quizizz.com – portal do tworzenia quzizów

www.matzoo.pl – zadania i ćwiczenia multimedialne z matematyki

www. canva.com – darmowe narzędzie do tworzenia grafiki

www.medianauka.pl – materiały do nauki online z biologii, informatyki, matematyki i innych przedmiotów

 


 

Szkoła Podstawowa przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii przystąpiła w bieżącym roku szkolnym do rządowego programu „Aktywna tablica”. Jest to program służący rozwijaniu szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2017 – 2019. W ramach tego programu szkoły podstawowe zostają wyposażone w tablice interaktywne, projektory, głośniki lub interaktywne monitory dotykowe. Nasza szkoła otrzymała 2 tablice interaktywne wraz z projektorami i głośnikami, które są systematycznie wykorzystywane przez uczniów i nauczycieli podczas zajęć lekcyjnych. Dzięki temu lekcje są dużo ciekawsze a uczniowie znacznie bardziej aktywni i zaangażowani.

Scenariusze lekcji otwartych przeprowadzonych w ramach programu „Aktywna tablica”:

Scenariusz lekcji otwartej z matematyki – Działania na potęgach – ćwiczenia, prowadzący Monika Ogar, 17.05.2019 r.

Scenariusz lekcji otwartej z matematyki – Przykłady graniastosłupów, prowadzący Monika Ogar, 29.05.2019 r.

 

Zdjęcia z lekcji otwartej

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”80″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Scenariusze lekcji, przykłady dobrych praktyk z wykorzystaniem TIK:

 

DZIEŃ JĘZYKÓW W MOS

 

W dniu 6 czerwca 2019 r odbył się konkurs „Dzień Języków w MOS”.

Składał się z dwóch etapów. I etap – klasowy – Wzięli w nim udział wszyscy wychowankowie . Obejmował 20 pytań dotyczących ortografii, 10 pytań zakres wiedzy ogólnej o krajach anglojęzycznych, 10 pytań o krajach niemieckojęzycznych.

II etap – szkolny – zwycięzcy z poszczególnych klas- odpowiedzieli również na 50 pytań.

Konkurs przeprowadzony został z wykorzystaniem platformy Kahoot oraz tablicy interaktywnej .

Zwycięzcy konkursu :

I miejsce – uczeń klasy VIII 38p/40 maks.

II miejsce – uczeń klasy VII 32p/ 40

III miejsce – uczeń klasy III g 31p/ 40

Przygotowanie i opracowanie konkursu: nauczyciele : P.Siepierowska – j.niemiecki

I.Reczek- j. polski , M.Wróbel -j. angielski


 Scenariusz lekcji informatyki


Polecane miejsca w sieci:

www.triumphcloud.com

www.kahoot.com

www.learningapps.org

www.classflow.com/pl

www.worldwall.net.pl

www.portal.scholaris.pl

www.quizizz.com

www.matzoo.pl


W ramach programu „Aktywna tablica” nauczyciele naszej szkoły podjęli współpracę ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczym w Złotej

http://sosw.zlota.exone-web.pl/blog/2018/12/aktywna-tablica

oraz uczestniczą w grupie internetowej: Międzyszkolna Sieć Współpracy nauczycieli stosujących TIK „Aktywna tablica”. Daje to okazję do wymiany doświadczeń i korzystania z wielu świetnych pomysłów i dobrych praktyk z wykorzystaniem TIK na lekcjach.

Funkcję szkolnego e-koordynatora pełniła Monika Ogar.